Toernooi Tenniskids

Tenniskids toernooitjes

In de weken dat er geen competitie is, organiseren verenigingen vaak een Tenniskids toernooitje voor kinderen tot en met 12 jaar.

Verschillende verenigingen in Nederland organiseren Tenniskids toernooitjes voor kinderen in rood, oranje en groen. Tijdens een Tenniskids toernooitje worden veel (korte) partijtjes gespeeld. Kinderen ontmoeten kinderen van andere verenigingen en leren steeds beter tennissen.

Toernooitjes in rood en oranje zijn meestal eendaagse toernooitjes, terwijl de toernooitjes in groen ook regelmatig over meerdere dagen verspreid zijn. Tevens zijn groene toernooitjes soms gekoppeld aan een open jeugdtoernooi. De toernooitjes vinden op verschillende momenten plaats op veel verschillende locaties in het land. Het maakt niet uit of je al lang tennist of net begonnen bent, de Tenniskids toernooitjes zijn er voor iedereen!

Je vindt de eendaagse of dagdeel toernooitjes in de Toernooikalender, maar voor een actueler aanbod kijk je op tenniskids.toernooi.nl of www.toernooi.nl. Heb je vragen over het inschrijven voor een toernooitje via tenniskids.toernooi.nl? Bekijk het stappenplan voor een uitleg.

De toernooitjes die gekoppeld zijn aan een open jeugdtoernooi hebben een meer prestatief karakter en de resultaten in groen tellen mee voor de speelsterkte (DSS).

Mocht u nog vragen hebben dan kunt u contact opnemen met de technische commissie. Mail [email protected]