"De Jongens van Outdoor" Appelscha Open dag 4

Welkom bij "de jongens van Outdoor' Appelscha Open

Dag vier alweer…  Familiedag ... We zijn op de helft, met wederom goed tennisweer en direct een vol terras. Waarom? Er staan nml. mooie wedstrijden op het programma. Centercourt met Gebroeders Van Nuil tegen Tim en Martijn. Lekker “ik sla lekker door” tennis, superpunten en stand gaat gelijk op. Eerste super tie break van de avond. Daar gaan we weer…Op baan 1 maken de dames Marlies en Greetje tegen Sietke en Hilde er een gezellig en sportief potje van! En ook nog spannend.

Op Baan 3 de gebroeders Westra uit Haulerwijk tegen Dick en Peter uit Diever( deze 4 mannen weten Appelscha altijd te vinden, mooi). Het is overigens ook niet ver rijden. In deze wedstrijd  lange rally’s want afmaken is een vak apart. Maar wel mooie punten.

Ondertussen een uurtje verder. Marlies en Greetje zetten uiteindelijk de vaart erin. 1-4 tweede set. Tie break op centercourt gaat nagenoeg  gelijk op 5-7 voor Nuil broeders. Publiek vindt het prachtig.. Baan 3 is in balans. 3-3.8-9 voor de gebroeders van Nuil, en ja hoor laatste punt… brother in arms.

Oosterwolde ( Tim en Martijn) zijn nog niet eens van de baan of ander een ander team van TCO staan er al weer op. Vast zin in. Familie Tennis helemaal in ofzo?
Dat kan gewoon hoor in Appelscha..gezelligheid.
De gebroeders Meyer praten even bij met Martijn, wellicht "waarom ging het nou zo…."
Time.. inspelen maar.. Alleen Harold, John slaan in met Herman? Amerikaantje vandaag?Hidde komt eindelijk weer de baan op... pakt zijn racket en .. "ik hoef niet in te spelen hoor..ben al warm". Prima, Centercourt gaat direct beginnen.

Baan 3, Westra’s tandje erbij? 3-4. 4-4 en 5-4. Kunnen ze breaken? Baan 1 ..dipje voor Appelscha. Sietske en Hilde uit Drachten komen terug. 4-4. Wat een plotselinge omkeer en spanning. 5-4, kan Marlies de wedstrijd uit serveren? Alle stoelen zijn bezet, zet er maar weer paar bij. Twee baby’s hebben hun eigen ligstoel mee. Mooi en gezellig… weer eens een ander geluidje..
Ja hoor… Marlies en Greetje zijn klaar, spannend en een leuke partij en de winst is binnen.
Baan 3 gaat rustig verder..langere rally’s. Diever een muur? Stand wordt niet meer bijgehouden. Maakt het nog spannender voor het publiek   Stand?…Tie break? Correct .. een Tie break stand 5-6.

Op baan 1 gaan de dames van Diever ( Wilma en Marjon) van start tegen Akky en Anneke. Inspelen maar….altijd leuk maar duurt te lang . max 5 min. Centercourt gaat rap.. Hidde en Herman staan voor (3-0 ) maar John service kanon loopt warm…. "Kom op Johny  roept iemand uit het publiek( nog meer familie mee?). Mag, gezellig. 3-1.

Baan drie ..8-8 hard serveren mag… en ja hoor. Bij 9-9 is het wisselen van kant. Paar punten verder. De sets zijn nu eerlijk verdeeld. En ze gaan nog maar een tie break doen. Deze keer tot de 10. Baan 2, Harold komt in zijn spel. Prachtige wegleg ballen kort achter het net. Wat kan tennis toch mooi zijn.. Stand wordt spannender..3-5., twee keer knipperen met je ogen en de tweede set is voorbij 3-6. Smashen op 1 meter van de net band en deze ook nog net raken is ook knap.. mooi punt.

Baan 1 dames Diever staan voor met 3-0 en gaan rustig verder.Er wordt geklapt op het terras.. baan drie klaar. Westra’s gewonnen. Prachtige wedstrijd.Gaat nu allemaal wel heel snel. Bijna niet bij te houden. Akky en Anneke helaas geen schijn van kans.., wel 1 game kunnen pakken. En Akky mooie doei doei bal in de tramrails.. jouw punt!  En de volgende brother in arms gaan de baan op. Wieling tegen Wijand en Johan. Stand?...geen idee. Schrijver van dit verslag stond zelf op de baan, kan ook gebeuren.(wel gewonnen, das mooi). Stand Hidde en Herman?, ook geen idee. Staan al een tijdje op de baan.Dit waren vast ook mooie wedstrijden, want niemand heeft namelijk in die tijd het park verlaten..Gerco en Hans tegen Paul en Douwe, dat beloofd wat…oei wat nu al klaar. Opgave uit.. nooit  leuk. Beterschap.

Sensatie binnen in de kantine,  Antal koopt 10 Loten!! Wat een sponsor!!! Wat een bedrag ( :) ) en ook een mooi verhaal. Goed voorbeeld.

Terug naar tennis. Centercourt Appelscha onderonsje. Wildrik en Anne tegen Koert en Filip.
Uit.. oja   ja, zeker… denk ik. Oh echt .. ja… uit  mmmm , okay doen we over.. mooi.
Spannend en sportief. Gaat gelijk op.. Op naareen  super tie break. Ging toch wel snel.. 10-4 voor Wildrik en Anne. Rap naar het welbekende  plankje met kaas en worst. Verdiend .. Gezellig nazitten. Tot Morgen.

Mede mogelijk gemaakt door onze ballensponsor: